7 آبان روز جهانی کورش کبیر بر تمام ایرانیان و میهن پرستان شادباش باد

 درود به همه دوستان و یاران امیدوارم که از دست من

   در مورد پست قبلی ناراحت نشده باشید در مورد نظر

   سنجی هم میخواستم ببینم واقعا کیا پایه اصلی وبلاگ

   هستند که فهمیدم خوب بگذریم این روز بزرگ را به

    همه همیهنان در هر کجای کشور و دنیا که هستند

   شاد باش میگم و امیدوارم روزی همه مردم به بزرگی

  این مرد پی ببرند که ایرانیها کی بودند و یک مشت بیابان

   گرد کی و این امر تنها با آگاهی امکان پذیر است. در این

  زمینه من هم به سهم خود در شناساندن ایران قبل از اسلام

        به همین تعداد محدود مخاطب مسئول هستم .

در این پست مبنا را بر تنوع قرار دادم و امید وارم که 

مورد قبول دوستان قرار بگیره و در آخر نمیخوام از 

جمله کلیشه ای نظر یادتون نره استفاده کنم چون میدونم

                      نظر یادتون نمیره  

             

برای دیدن عکسهای 7 آبان روز کوروش اینجا  کلیک کنید

برای دیدن عکسهای کبوتران ایرانی اینجا کلیک کنید

برای دیدن عکسهای کبوتران خارجی اینجا کلیک کنید

برای دیدن عکسهای جالب و خنده دار اینجا کلیک کنید

برای دیدن عکسهای همزیستی 1 اینجا  کلیک کنید

برای دیدن عکسهای همزیستی 2 اینجا کلیک کنید

برای دیدن عکسهای ارسالی از شیراز اینجا کلیک کنید

برای دیدن عکسهای ارسالی ازقم اینجا کلیک کنید

برای دیدن عکسهای ارسالی ازخراسان اینجا کلیک کنید

برای دیدن عکسهای متفاوت اینجا کلیک کنید

 ورود افراد زیر 18 سال به اینجا ممنوع است

عکسهای پاییزه

درود بر همه دوستان امیدوارم در هر کجایی میهن که هستید شاد و سر

 بلند باشید و به ایرانی بودن خودتون افتخار کنید پیشاپیش مهرگان را

 شاد باش میگم و امیدوارم در کنار خانواده روزهای خوشی  را سپری

 کنید . با اینکه دیگه مثل قبلا ها وقت زیادی برای آپ کردن ندارم اما

 به مناسبت رسیدن پاییز چندتایی عکس آماده کردم که امیدوارم مورد

                              پسند قرار بگیره .

                  برای دیدن عکسهای بیشتر به ادامه مطلب  بروید

ادامه نوشته

عکسهای تابستانه

  درود دوستان از صبر و شکیبایی شما به خاطر تاخیر زیاد در به روز شدن وبلاگ سپاسگزارم امیدوارم از عکسهای جدید لذت کافی را ببرید و ما را هم از نظرات و پیشنهادهای خود بی نصیب نگذارید در ضمن بحث پیدا کردن یک تعریف برای کبوتر نقش سر جاش میمونه و از دوستانی که کوتاهی کردند هم گله نمیکنم و بهشون حق میدم که به راحتی از این موضوع بگذرند دلیلش هم شخصیه و نمیتونم بگم .     بدرود.

   

                  برای دیدن عکسهای بیشتر به ادامه مطلب  بروید

ادامه نوشته

حتما تا آخر بخوانید

درود بر تمام بازدیدکنندگان چه آنهایی که همیشه به این وبلاگ سر میزنند و با نظرات خود برای ادامه کار به من قوت و انرژی میدهند چه آنهایی که هر از گاهی به وبلاگ سری میزنند که برای بنده باعث افتخاره چندتایی عکس آماده کردم که به دلیل کمبود وقت هنوز نتونستم داخل وبلاگ بگذارم ولی میتونید در صفحه فیس بوک مشاهده کنید. اما قبل از هر چیز میخوام یه ایست کامل باهم داشته باشیم ترمز دستی را بکشیم و به عقب برگردیم به روزی که وبلاگهایی مختصاّ در زمینه کبوتر نقش راه اندازی شده فکر میکنم 5 الی 6 سال پیش خوب در این چند سال وبلاگهای خوب با مدیریت های عالی در شئن کبوتر ایرانی راه اندازی شده و هنوز هم استادانی در این زمینه مشغول به اطلاع رسانی و تاسیس سایتهای معتبر هستند که باید دست تک تک این عزیزان را بوسید و به آنها خسته نباشید گفت . شاید پیش خودتون بگید پس چرا باید به عقب برگردیم همه چیز که خوبه ..... درسته همه چیز خوب به نظر میاد به دلایل زیادی که به اختصار به چند تایی در زیر اشاره میکنم 1_ در زمینه کبوتر نقش ما استادان زیادی داریم که ناشناخته هستند و باید آنها معرفی شوند 2_ برای به دست آوردن خالهای زیبا هیچ مطالب و دانسته معتبری نداریم 3_اصلا کبوتر نقش چیست ؟ منظور یک تعریف جامع و کامل از کبوتر نقش 4_ هیچ استانداردی برای یک کبوتر نقش در کل کشور ثابت نیست 5_ بعضی از روی بی تجربه گی رنگها و شاید نسلهایی از کبوتر نقش را به مرز انقراض کشانده اند . و . . . . . . . 

باید کاری اساسی کرد برای شروع من به همه عزیزانی که در زمینه کبوتر نقش فعالیت میکنند پیشنهاد میکنم به دنبال یک تعریف کامل از این شاخه از کبوتر باشیم حرفم با شما دوست عزیزی است که داری این مطلب را میخوانی بله شما به قسمت نظرات برو و تعریف خود را از کبوتر نقش بنویس خواهشا همه مخاطبین شرکت کنند به خاطر اینکه به دنبال یک تعریف کامل و جامع هستیم بهترین تعریف از کبوتر نقش در وبلاگ نوشته و با آن تعریف معیارهای یک کبوتر مشخص میشود . 

عکسهایی به مناسبت دومین سال کاری وبلاگ


                 

سلام و درود به همه دوستانی که هم در اینجا و هم در فیسبوک با پیامهایی که میگذارند برای ادامه کار به ما انرژی میدهند . راستش به دو دلیل وبلاگ را نمیتونم زود آپ کنم دلیل اول که همه ما به نحوی باهاش سرو کار داریم مشغله زیاده و دلیل دوم که مهمتره اینه که دیگه کمتر کبوتری چشم میگیره واسه عکس گرفتن انگار آب دشدن رفتن تو زمین دیگه تو خونه قدیمی ها هم کفتر خوب گیر نمیاد ولی چون تولد دو سالگی وبلاگ بود و نمیخواستم بی خیال از کنارش بگذرم به زحمت چندتایی عکس آماده کردم که امیدوارم مورد پسند قرار بگیره  و جا داره از دوست عزیز آقای علیرضا صفایی که در تمام این دو سال الگوی بنده در بهتر شدن وبلاگ بودند تشکر و قدر دانی به عمل آورم .

    

          برای دیدن عکسهای بیشتر به ادامه مطلب  بروید

ادامه نوشته

در اينستاگرام به ما بپيونديد

https://www.instagram.com/kabotar_soror_kakoli/?fbclid=IwAR3B0W3sSSCaAjtBNCpxNivQe5M0Ggc1tXnK9fkNlimtdVmJXBsZZqo_WRc

در فیسبوک به ما بپیوندید

  درود دوستان شما میتونید از این پس صفحه کبوتران

 نقش ایران را در فیسبوک مشاهده کنید همچنین میتونید

 عکسهای کبوتران خود را با دیگران به اشتراک بگذارید

     برای ورود به سایت شما باید از فیلترینگ بگذرید .  

                 برای دیدن صفحه اینجا کلیک کنید

در فیسبوک به ما بپیوندید


عکسهای کبوتران خود را برای ما ارسال کنید

 

   این پست با هدف ایجاد ارتباط و همکاری میان کبوتر داران و کبوتر پرانان و تبادل

  تجربیات آنان درزمینه پرورش و پراندن کبوتران اصیل و بومی هر منطقه از ایران ایجاد میشود

 از تمام کسانی که به هر نحوی در بهبود وضع کنونی میتوانند قدم مثبتی بر دارند دعوت به عمل

  می آید مانند مطالبی در مورد کبوتران خاص شهر خود به همراه عکس کبوتر مورد نظر .

     برای ارسال عکس دو راه ساده وجود دارد  

۱ـ اولین راه از طریق آدرس ایمیل www.amir_zarin_2020@yahoo.com

۲ـ دومین راه کافیه شما به سایتی مثل این /http://upcity.ir که مخصوص آپلود عکس هست بروید و بعد بر روی کلمه (انتخاب فایل) کلیک کنید (میتوانید در خانه هایی که زیر هم قرار گرفته اند چند عکس از کامپیوتر خود انتخاب کنید) در پنجره ای که باز میشه عکسی را که میخواهید بفرستید را از داخل فایل کامپیوتر خود که عکس در اون قرارداره پیدا میکنید و روی  عکس مورد نظر کلیک میکنید و بعد پنجره بسته میشود حالا در سایت کلمه شروع آپلود را میزنید کمی صبر کنید تا اپلود تمام شود جلوی عکس اولین لینکی را که نوشته لینک مستقیم پیدا کنید و برروی تمام کلمات اون کلیک راست کرده و آنها را کپی کنید مثل :
http://up.vatandownload.com/images/n0ljzsa7qmwh1cj3fdf.jpg
و بعد این لینک را مثل بالا داخل نظرات میگذارید عکس با نام شما داخل وب قرار میگیره .

شما میتوانید عکسهایی که قبلا دوستان ارسال کرده اند را در گوشه سمت چپ وبلاگ در قسمت پیوندهای روزانه مشاهده کنید .    

کبوتر کله ای (کله سیاه _زرد_ سرخ_ سبز_ هفت رنگ)

 کبوتری کاملا ایرانی و اصیل که در تمام نقاط ایران به چشم می خورد این نوع کبوتر از چند رنگ خاص پیروی میکند  (سیاه ـ زرد ـ سرخ ـ سبزـ قهوه ای) و ترکیبی از آنها که به اصطلاح کله هفت رنگ یا سار گفته میشود ولی زیبا ترین و پر طرفدارترین آنها کله سیاه است که در بین آنها از ابهت خاصی برخوردار است ،هر چه  خالهای رنگی روی بالها ونزدیک دم کبوتر کمتر باشد کبوتر زیباتر به چشم میخورد که بین کبوتر بازان (کبوتر قاب) گفته میشود هر چند این کبوتر هم مانند کبوتر سینه ای سنش که بالا برود وبه دفعات جوجه بدهد خالهای رنگی روی بالها و  دم کبوتر پدیدار میشود یکی دیگر از نکات مهم در مورد این کبوتر این است که وقتی جوجه ها بدنیا می آیند مانند پدر ومادر خود فقط سر رنگی ندارد بلکه بیشتر بدن آنها شاید هم کل بدن آنها رنگی میباشد و در پر ریزیهای مکرر پرهای رنگی جای خود را به پرهای سفید میدهند وحتی در مواردی خود کبوتر باز در سفید کردن پرها باید به کبوتر کمک کند به این ترتیب که هر چند وقت یکبار باید پرهای رنگی را از روی بالها و دم کبوتر برداشته تا آنجایی این کار را انجام میدهند که ریشه پرهای رنگی ضعیف شود وجای خود را به پرهای سفید بدهد اکثر این کبوتران بازی کن (میلی) هستند و در هوا ملغ میزنند اصیلترین این نژاد نوک وچشمانی سفید دارد.                       

              برای دیدن بقیه عکسها به ادامه مطلب بروید 

ادامه نوشته

پرنده فروشی های زرین شهر

در زرین شهر پرنده فروشی های متعددی وجود دارد که بیشتر آنها به فروش کبوتران نقشی و تیپ گرد ( کبوتر دور) مشغول هستند در قدیم بیشتر پرنده فروشی ها در یک خیابان کنار یکدیگر بودند که به دلایلی اکنون تعدادی از آنها در خیابان بهشتی و تعدادی زیادی هم در خیابان ولی عصر و فلکه جنت مستقر هستند .

       

                      برای دیدن بقیه عکسها به ادامه مطلب بروید

ادامه نوشته

کبوتر دوکت یا پشتدار قزوینی (iranian pigeons ghazvin)

 در این بخش قصد دارم به خصوصیات کبوتر دوکت خوب یا پشتدار بپردازم این نوع کبوتر در ایران بیشتر ازسه نژاد کلی بهره می برد ۱_کبوتر تهرانی۲_ کبوتر خرم آبادی۳_کبوتر قزوینی که هر سه نژاد از ذات خوب زیبایی وپرش خوب برخوردار هستند  دراکثر کبوترهای خرم اباد و قزوین این کبوتران دارای کاکل هستند در نژاد خرم ابادی جثه انها کوچکتر از نژاد قزوینی است که به ان قدرت مانور بیشتری میدهد همچنین در این نژاد تنوع رنگ بیشتر است ولی کبوتر دوکت قزوینی از جثه بزرگی برخوردار است که به آن ابهت خاصی بخشیده در این نوع کبوتر چند نکته خیلی مهم است زیرا اگر این کبوتر یکی از این ویژگیها را نداشته باشد از نظر  زیبایی و جوجه کشی از نمره ان کاسته میشود. ۱ـکبوتر دوکت قزوینی به جز بالهایش هیچ کجای بدنش نباید رنگی باشد (غلطی نداشته باشد)۲ـشاه پرهای ان نباید از هفت پر کمتر باشد چون نظم بالهای رنگی را به هم میزند وهمچنین نباید از ده پر هم بیشتر باشد اگر بیشتر باشد نژاد خوبی نداردبهترین ترکیب برای پرهای سفیـد (۷به۷)(۸به۸)(۹به۹)و(۱۰به۱۰) و یا ترکیبی از این اعداد مانند (۷به۹)ـ(۸به۱۰) و ... است ـ۳ـاین نژاد رنگ چشمانش مشکی است ۴ بالهای رنگی باید از وسط کمر به صورت یک نوار به هم وصل شده باشند ـ ۵ ـیکی از ویژگیهای مهم در این کبوتر شصتی هر بال است که به آن سه پری هم میگویند که آخرین پرهای رنگی هر بال است اگر این پرها رنگی نباشند کبوتر را از حالت نقشی بودن خارج کرده و زیبایی کبوتر را ضایع میکند ـ ۶ ـ اصیلترین نژاد کفتر قزوین پاهای بلندی دارد_7_وقتی بال این کبوتر را باز می کنید باید پرهای زیر بال هم رنگی باشد یعنی پرهایی که زیر پرهای رنگی روی بال قرار دارند باید رنگی باشد . در ادامه مطالب تعدادی عکس از نژاد قزوینی  وجود دارد. 


   

        پشتدار

                 برای دیدن عکسهای بیشتر به ادامه مطلب بروید

ادامه نوشته

دوکت خرم آبادی یا بروجردی iranian pigeons khoram abad

 دوکت خرم آبادی در چند ویژگی تفاوتهایی با نژاد قزوینی دارد اولین و مهمترین این تفاوتها در جثه آنهاست این نژاد از جثه خیلی کوچکتری نسبت به دوکت قزوین بر خوردار است ، همچنین پاهای آنها هم کوتاه تر است ، در این نژاد تنوع رنگ خیلی بیشتر از نژاد قزوینی به چشم میخورد در این نژاد هفت رنگهایی وجود دارد که کمتر در کبوتران قزوین دیده شده مثل زمینه (پلنگ جعفری ـ پلنگ زرد ـ هفت رنگ سیاه) این نژاد دارای هوش بسیار زیاد میباشد و از کبوتران قدیمی ایران به شمار میرود . در این نژاد پشتدارهای دورنگ و لکه دار به فراوانی نسبت به پشتدارهای قزوین یافت می شود . به گفته یکی از دوستانم که خود اهل خرم آباد می باشد کبوتر بازان قدیمی این استان به غیر از این نژاد یک نژاد دیگر از پشتدارهایی را پرورش می دهند که تفاوت های زیادی با این نسل دارد به گفته او آنها  از جثه بزرگتر پاهای بلندتر و نقشهایی زیباتر برخوردار هستند و نکته جالب در مورد آنها این است که هنگام راه رفتن سر آنها مانند کبوتر دم چتری میلرزد، سعی میکنم حتما از این نسل اصیل ایرانی عکس و مطالبی بدست آورم و در وبلاگ قرار دهم .

 دوکت هفت رنگ اصل خرم آباد

              برای دیدن عکسهای بیشتر به ادامه مطلب بروید

ادامه نوشته

کبوتران رسمی

 کبوترانی هستند ذاتآ یک دست یعنی انها از یک رنگ تشکیل شده اند ولی در طی سالیان طولانی انسان توانست از انها نقش های گوناگونی درست کند به این ترتیب که چند پر را به دفعات از روی هر بال جدا کرده و آن پرها به مرور زمان ضعیف شد ورنگ آنها از پر رنگی به رنگ سفید تغییر کرد و اسم آن را سرک گذاشت. امروزه مرکز تولید این نوع کبوتران در پاکستان افغانستان و شرق ایران است  از گونه های دیگر میتوان به طوق سفید یا کله سفید اشاره کرد که آنها هم به همین روش درست میشوند حتی در افغانستان کبوترانی مانند خوشرنگ را هم سرک میکنند حتی در بعضی مواقع زرد دم سفید و سرخ دم سفید را هم میتوان سرک کرد.

               کبوتر رسمی سرور

                برای دیدن عکسهای بیشتر به ادامه مطلب بروید

ادامه نوشته

طوقی کبوتر افسانه ای

این کبوتر از نژادهای اصیل ایرانی میباشد که در نواحی خراسان  و همدان و . . . محبوبیت خاصی دارد نژاد خراسان طوق پهنی دارند و از پشت گردن تا نزدیک کاکل رنگی است و در بعضی از انها زیر چشمشان یک خال رنگی وجود دارد ولی در نژاد همدان اکثر این کبوتران بی کاکل میباشند که از  هوش سرشاری بهرمند هستند. این کبوتر دارای رنگهای متفاوتی میباشد که زیباترین این رنگ هفت رنگ است این کبوتر به غیر از دور گردنش نباید هیچ کجای بدنش رنگی باشد.

                 کبوتر طوقی هفت رنگ

          برای دیدن عکسهای بیشتر به ادامه مطلب بروید

ادامه نوشته

کبوتر دمبی (دم سیاه_دم قهوه ای_دم الماسی_دم زرد) iranian pigeons

کبوتر دمبی: کبوتری کم نظیر در پرش که اکثر این کبوتران میلی هستند بهترین نژاد این کبوتر درشت اندام کشیده و سری بزرگ دارد با نوک وچشمانی سفید این کبوتر دارای رنگهای خاصی است (سیاه قهوه ای سبز الماسی سرخ و زرد) که انها را بر اساس فراوانی نام بردم چون دم سیاه و قهوه ای در این کبوتر به فراوانی یافت می شود ولی دم الماسی سرخ و دم زرد خیلی کم یاب هستند که این دو رنگ بیشتر در قزوین و تبریز یافت میشود بهترین نژاد این کبوتر باید از قسمت دم  تا پشت گردن و از زیر باید تا جلوی پاهایش رنگی باشد به قول معروف باید زیر و رو دار باشد و در بین پرهای رنگی نباید پر سفید قرار داشته باشد.

        کبوتر دم سیاه پاچه دار

            برای دیدن عکسهای بیشتر به ادامه مطلب بروید

ادامه نوشته

کبوتر سرور (هفت رنگ _ سار) iranian pigeons hued

کبوتری که از نگاه کردنش سیر نمیشید این کفتر از دو نژاد کلی بهره می برد (دو رگ و معمولی)که کبوتران دورگ از جثه بزرگی بر خوردار هستند در این نوع بیشتر آنها بدون کاکل میباشند در مناطق مرکزی ایران به دلیل داشتن کبوتران تیپی از این نژاد  استقبال فراوانی میشود به دلیل داشتن هوش و زرنگی خاص این کبوتر ، ولی نوع معمولی این نژاد از جثه کوچکتری برخوردار است و بیشتر انها کاکلی هستند این نژاد هم مثل دورگ با هوش و دارای قدرت پرواز خوب میباشند و به دلیل جثه کوچک خود حتی از  قدرت مانور بیشتری برخوردار است در هر دو نژاد زمینه و رنگهای متنوعی وجود دارد در قزوین به این کبوتر هفت رنگ و در اراک به این کبوتر آیینه ای میگویند.

      کبوتران سار (سرور یا هفت رنگ ) با خالهای متفاوت

            برای دیدن عکسهای بیشتر به ادامه مطلب بروید

ادامه نوشته

کبوتران سینه ای کله ای یهودی موشی سفید اراکی و سیاه

    کبوتر سینه ای : کبوتری زیبا که در تمام ایران یافت میشود این کبوتر دارای رنگهای متنوعی میباشد بهترین نژاد این کبوتر درشت اندام است با نوک و چشمانی سفید این کبوتر فقط دو بالش رنگی است و اگر روی بالهای ان خال نداشته باشد زیبا تر است هر چند وقتی این کبوتر سنش بالا میرود روی بالهای سفید پرهای رنگی می آورد این کبوتر دارای ذات خوبی است نکته بسیار مهم در این کبوتر بین دوبال (کمر) آن است که باید رنگی باشد و فقط باید یک نوار نازک سفید دو بال سفید را به هم وصل کرده باشد.

            کفتر سینه ای چشم نوک سفید

                     برای دیدن عکسهای بیشتر به ادامه مطلب بروید

                        

ادامه نوشته

کبوتر کله سفید (کربلایی) (IRANIAN PIGEONS)

این نوع کبوتر ذاتآ دارای سری سفید است . مرکز این نوع کبوتران مشهد می باشد و اسم کربلایی هم در مشهد رواج دارد دارای رنگهای زیادی می باشد  زیباترین نوع این کبوتر سفیدی سر آن از وسط بالها به صورت یک دایره شروع میشود تا نزدیک قفسه سینه ادامه دارد و انجا پرهای سفید به هم میرسند و نباید در بین پرهای سفید پر رنگی وجود داشته باشد و همچنین بالای دم آن (غاز دم) نباید پر سفید باشد این کبوتران بیشتر بی کاکل هستند ودارای رنگهای (سیاه،زرد،سرخ،سبز،قهوه ای،قرقی یا همان هفت رنگ) همچنین دارای ذات و پرش عالی این کبوتران تیپ گرد هستند با قدرت مانور زیاد در پروازهای شبانه . 

     کبوتر نقشی و رنگی خالص ایران

          برای دیدن عکسهای بیشتر به ادامه مطلب بروید

ادامه نوشته

کبوتر دم سفید (سرور_سیاه_ زرد_سرخ_سبز) IRANIAN PIGEONS

 کبوتر دم سفید همینطور که از اسمش پیداست این کبوتر به جز دمش همه جای بدنش رنگی می باشد دم سفید داری تنوع رنگ بسیار است زیباترین نوع این نژاد سرور دم سفید یا کوهی دم سفید این نوع دم سفید دارای زمینه های بسیاری است مثل : زرد ـ سرخ ـ لیمویی ـ خاکس-تری ـ سبز ـ بیدانجیلی ـ پلنگی ـ جیگری ـ شکلاتی ـ قهوه ای ـ کاغذی ـ  سیاه  و . . . این کبوتر دارای نوک و چشمانی سفید است هر چه سفیدی دم تا روی کمر کبوتر (غاز دم) و از زیر تا نزدیک پاها بیشتر باشد زیباتر است اصیل ترین نژادهای این کبوتر دارای پر دمهای بیشتر از ۱۲ عدد میباشند ۱۴ یا ۱۵ و حتی تا ۱۸ پر ، بیشتر آنها دارای کاکل میباشند در این کبوتر نباید در شاه پرها پر سفید و در پرهای دم نباید پر رنگی وجود داشته باشد در همدان به این کبوتر مایدوم میگویند که بیشتر دم سفیدهای همدان بی کاکل هستند . و در شیراز کبوتری مورد پسند است که  پرهای زیر دم (شمعک) رنگی باشد . 

      کبوتر سار دم سفید

         برای دیدن عکسهای بیشتر به ادامه مطلب بروید

ادامه نوشته

کبوتران نقش کم یاب (دورنگ و لکه دار) (iranian pigeons)

در مورد کبوتران دورنگ و لکه دار هیچ دلیل علمی وجود ندارد بی شک انها نمادی از قدرت خداوند هستند که در هر موجودی چه انسان وچه حیوان استثناءِ وجود دارد . از یک ملیون کبوتر رنگی فقط یکی از انها به این شکل در می آیند ولی به گفته چند نفر از افرادی که تجربه زیادی در زمینه جوجه کشی داشته اند گفته میشود برای به دست اوردن کبوتران دورنگ چه دوکت یا خوشرنگ باید کبوتران مخالف همدیگر را با هم جفت کرد یعنی برای به دست اوردن خوشرنگ دورنگ باید کبوتر راست را با کبوتر چپ جفت کرد و یا برای به دست آوردن دوکت دو رنگ باید کبوتر یکتی را که طرف راستش رنگی است را با کبوتر یکتی که طرف چپش رنگی است جفت کرد و در ضمن باید رنگها مخالف همدیگر باشند . کبوتران لکه دار بیشتر به پدر ومادر خود می روند یعنی اگر پدر یا مادر انها لکه دار باشد شاید بچه انها هم لکه دار شود تمام این گفته ها در حد نظریه است و تا به حال هیچ کس به طور جدی و عملی کار نکرده است بیشترین کبوتران خوشرنگ دورنگ که اکثرآ از نژاد شیرازی می باشند در کشور افغانستان وجود دارد که در پایین تعدادی عکس از آنها وجود دارد. 

       کبوتر خوشرنگ دو رنگ

       کبوتر قپه ای یا لکه ای

              برای دیدن عکسهای بیشتر به ادامه مطلب بروید

ادامه نوشته

کبوتر ذیل یا کبوتر (هفت به هشت)

کبوتری اصیل و کاملا ایرانی که کمتر کسی در موردش میداند زیرا : ۱ـ هیچ مطلبی تا به حال در مورد آن نوشته نشده است ۲ـ این کبوتران کم یاب هستند. عکسهایی هم که در بعضی سایت ها وجود دارد مربوط میشود به نژاد سوریه یا مصری  آن تفاوتی که نژاد ایرانی را از نژاد خارجی آن متمایز میکند این است که کبوتر خارجی پیشانی سفید دارد ولی کبوتر ایرانی باید بدون غلط باشد یعنی هیچ کجای بدنش به غیر از شاه پرها نباید سفید باشد تفاوت بعدی آنها این است که کبوتر ایرانی بیشتر به صورت کاکل وجود دارد ولی کبوتر خارجی به هیچ وجه کاکل ندارد. مهد پرورش این نژاد اصیل قزوین است و در آنجا به این کبوتر (هفت به هشت) میگویند زیرا مشخصه اصلی بودن آن را شاه پرهای سفید در یک طرف ۸ عدد و در یک طرف ۷ عدد میدانند . کبوتربا اصل و نسب این نژاد دارای سری بزرگ نوک و چشمانی سفید ، اندامی کشیده و درشت با پاهایی بلند است. در مشهد و بعضی مناطق به این کبوتر، قره میگویند. به این خاطر کیفیت بعضی از عکسها پائین هستند چون عکسی از خودم یا دوستانم برای قرار دادن در وبلاگ نداشتم مجبور شدم از روی یک فیلم کبوتر، عکسها را آماده کنم که فکر میکنم فیلم هم متعلق به کبوتران قزوین باشد در روزهای آینده حتما عکسهای بیشتری از این کبوتر داخل وبلاگ قرار میدهم .

                         

          برای دیدن عکسهای بیشتر به ادامه مطلب بروید

ادامه نوشته

کبوترانی از نژاد خوشرنگ و بد رنگ (IRANIAN PIGEON)

 به دو دلیل بین این دو کبوتر در شهر ما فرق میگذارند اول اینکه خوشرنگ صدا بال کمی دارد ولی بد رنگ موقع پرواز صدا بال زیادی دارد دوم اینکه بدرنگ فقط روی سر وکمی زیر کاکلش رنگی است ولی خوشرنگ سر وپشت گردن تا روی کمرش رنگی است یعنی پشت گردنش بریدگیه سفید ندارد و ما آنها را با این نامها میشناسیم (زردپشت _سرخ پشت_سیاه پشت_سبزپشت)که در پستهای بعدی عکس انواع انها را قرار میدهم لازم به ذکر است که سیاه پشت کبوتر اصیل و قدیمی زرین شهر است که تمام کبوتر بازان قدیمی شهر آن را پرورش میدهند سیاه پشت خوب باید این ویژگیها را داشته باشد  نوک آن سیاه باشد 2 در شاه پرها سفید نداشته باشد 3 بالای چشم ان پر سیاه باشد(دوبر گرفته) 4 به جز بالها و سر ان همه جای بدنش سفید باشد (غلطی نداشته باشد) .در قسمت نظرات دوستان سوالاتی در مورد جوجه گیری از این نوع کبوتر کرده بودند که دیدن آنها خالی از لطف نیست چون جوجه گیری از این کبوتر کار سختی میباشد لذا اگر تجربه کافی نداشته باشید خسته کننده و وقت گیر است پس شاید سوالاتی که دوستان کرده اند سوالات شما هم باشد .   

      مشخصات سیاه پشت اصیل زرین شهر

      خوشرنگ کاکلی کبوتری بی نظیر

         برای دیدن عکسهای بیشتر به ادامه مطلب بروید

             اگر مایل به تبادل لینک هستید در قسمت نظرات آدرس

            وبلاگ خود را درج کنید. من سعی میکنم عکسهای متنوع و

              مطالب جدیدی داخل وبلاگ قرار بدهم به ما سر بزنید نظر یادتون نره .

 کپی برداری از مطالب وبلاگ بدون ذکر منبع ممنوع میباشد. 

                     با تشکر کبوتر زرین شهر

ادامه نوشته